Grått bäddar för slö lördag

Hittintills har jag hållit en lugn helg och bara fixat lite ärenden, jag måste fortfarande köpa block men det hinns med på måndag. Lagom till att ha varit här en vecka är allt uppackat (det enda som saknas är två värmeljus-hållare från Ikea och de är ju inte så fasligt dyra). Det är lite skönt att ha ordnat med praktiska grejer innan terminen börjar och att kunna njuta av en "riktigt" ledig helg. Inget dåligt samvete för att jag latar mig och ligger och läser en vanlig bok, tittar på film eller åker in till stan. Under terminen sitter studierna konstant som ett samvete på båda axlarna. Det är en av sidorna med studier, det finns inga arbetstider utan all tid bör och skall egentligen stå till förfogande. Att det sedan inte riktigt fungerar i praktiken är en annan fråga.

Vädret är sådär lagom engelskt grått börjar och det börjar kännas lite grann att huset inte värms upp. Inte på något vis betungande ännu men det känns ändå att det snart inte räcker med uppvärmning au naturell. Tanken är att vi ska ha värmen på en stund på morgonen och en stund på kvällen, i england är det väldigt vanligt att hus värms upp växelvis. Dagtid om det skulle bli kallt kan det gott gå med en extra tröja. Miljövänligt kan tyckas men allra mest är det plånbok statusen som styr, annars hade jag gärna kunnat ha värmen på lägre temperatur fast under längre tid av dygnet. Med tidsinställd värme kan det ju bli väldiga temperatur skillnader, vi vet ännu inte hur väl huset håller värmen under dagen när det värmts upp på morgonen. Vi får se, det går ju att sätta på om kylan skulle smälla till. Snart nog kommer vi nog faktiskt behöva ha på värmen en stund på morgonen, på kvällen tycker jag att det räcker med värmen som allstras från köket, än så länge åtminstone. Hoppas att British Gas kommer som utlovat på måndag och fixar värmepannan. Eftersom rören går genom mitt rum ser jag även fram emot att kunna städa och fixa till lite på skrivbordet, än har jag underlåtit att göra något eftersom jag vet att de ska komma till och reparera.


Igår var vi ute en sväng på några klubbar inne i stan. Vi hade en rolig kväll tillsammans med Rosanna, hennes hus och några av hennes kompisar. Måste dock erkänna att det var en himla tur att jag bestämt mig för att inte dricka, den första klubben vi gick till sålde sina drinkar rätt dyrt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0