Sept. 19, 2009

Just nu sitter Ronja på axeln och jag har packat färdigt. Tror jag i alla fall, in i det sista brukar det alltid rivas i väskorna. Sedan jag kom hem från middag hos mormor har jag sett det ena avsnittet efter det andra av Sex and the City- riktigt skönt att bara ta det lugnt. Mrs B verkar fortfarande vara bortrest men Becky & Vinny kommer ju upp till huset den här helgen så nyckelproblemet löser sig ju i ändå. Mrs B kommer kanske hem den här helgen och då är det ju inga problem alls. Nu när jag vänder åter till väderön blir det lite mer att skriva om, mer anledning snarare, och även mer att fota. Tanken är att bloggen ska blomma upp litegrann när dess författare återvänder till landet där

Frida & jag på Fellinis där vi avnjöt en avskedskväll och kände oss tillräckligt vuxna för att prata om svunna tider, nämligen gymnasietiden.


Min position just nu och för en stund framöver! Jag säger bara- the complete series of Sex and the City. Jag ska försöka lägga över dvd:erna på min externa hårddisk. Kan man det? Hur lång tid tar det? Skulle jag ha tänkt på det här tidigare eller rent av agerat när mamma föreslog att jag kollade upp saken. Kommer jag någonsin bli den personen?....Förmodligen inte.

Imorgon vid den här tiden är jag på väg tillbaka till Engla-lond vilket är det fornengelska namnet på England och ska betyda anglernas land. Allt enligt 2000-talets NE, wikipedia.com. Står det skrivet där måste det bara vara sant, eller? Nåja, det duger till allmänbildning om man inte är som Ross och faktiskt skriver in det i referenslistan på en universitetsrapport. Undra på att hon, sur som ättika blev nedrättad- vi andra blev inte så mycket rättfärdigt upprörda som förstummade. Gör någon faktiskt det...såklart om någon så är det Rosanna.


Kommentarer
Postat av: Sabina

Vad hände med uppblommningen? Eller det är kanske inget fotovänligt klimat?

2009-09-22 @ 10:06:05
URL: http://sabina88.blogg.se/
Postat av: Petra

Har inget internet i huset ännu. Det tar ett par dagar att få det installerat.

2009-09-23 @ 13:44:25
URL: http://petragron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0