Vintertid!

Antar att det är officiellt tid för vintern nu när till och med klockarna tar ett steg tillbaka. Vilket ju innebar att jag var uppe ännu tidigare än vanligt. Tur att idag har varit en BRA dag, där den extra timmen bara flög förbi.

Jag tycker det är helg/lyx när jag får ta det lugnt på morgonen snarare än sova länge så imorse slöade jag runt i pyjamasen ett bra tag in på förmiddag innan jag till slut tog på mig kläder och ansikte. Passa på att jobba lite på min föreläsning och bestämde mig följaktligen för att göra om upplägget, det är dock roligt att göra efterforskningar till så det ska nog bli bra!

Vännen T ringde och erbjöd en tur ner till dockorna, mest för att komma ut lite grann. Jag måste säga att när man rör sig nere i dem kvarteren förstår jag vad tjusningen med Liverpool är. I ärlighetens namn gör inte mina bostadskvarter mycket för att framhäva staden, det passar mig i detta skeendet av livet men jag har haft lite svårt att se varför "mognare" människor stannat. Dagens tur erbjöd en snabb glimt av svaret.

 

 

Dagen till ära låg HMS Illustreous för ankar i Liverpools Docka. Tyvärr gick bordade vi inte engelska flottan men det var likväl imponerande.



Nu sitter jag och jobbar med tända ljus och har mot bättre vetande och förstånd...känslan av att det är vinter och julen närmar sig. Snart nog ska jag ge mig och gå ner och fixa lite middag- spenatgratäng med linser och nötter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0