Vädret är alltid ett bra samtalsämne

Vädret idag inbjuder inte till att sticka huvudet utanför dörren, jag som hade planerat promenad i Sefton Park och en runda till biblioteket funderar på att jobba hemifrån istället. En sak var bättre förra året- hösten! Jag påstod förra året att jag inte tyckte vädret var särskilt "engelskt", det har jag med besked fått ta tillbaka det här året. Sedan jag kom tillbaka har det mest varit grått/fuktigt/regn, soldagarna kan jag räkna på min ena hand men så är det ju.

Vi hade en trevlig lördagskväll i huset. Min efterlängtade nachotallrik fick ge vika för gemensam sweet&sour kyckling med ris. Sedan tittade vi på X-factor, nu har jag ju aldrig sett det förrut men jag blev inte imponerad. Det var trevligt i sällskap men ingenting jag kommer bänka mig framför med entusiasm. Vid 22-snåret hade alla deltagare sjungit sitt bidrag och vi slängde på oss lite lämpligare kläder och gick bort en runda till puben i slutet av gatan.

Nu under morgonen har jag passat på att läsa lite ur min roman, se gårdagskvällens avsnitt av Merlin och ta en KALL dusch. Värmepannan blev avstängd igårkväll och där fanns inget varmvatten kvar i tanken. Dock börjar det bli hög tid att jobba några timmar.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad mysigt det låter, en kväll i goda vänners lag som avslutas med en sväng till puben. Mmm kunde jag också tänkt mig. Ska försöka planera in det någonstans i mitt liv.

2009-10-13 @ 13:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0