Trevligt sällskap

Sakta men säkert har jag jobbat mig igenom denna lördag eftermiddag (mycket av den i alla fall). Mina texter påstår att extroverta personer tar fler småpauser när de jobbar och idag kan jag inte annat än instämma! Ett sms här, ett mail här, hoppsan-behöver fylla på vattenflaskan...ja ni vet hur det kan bli. Ungefär en timme till hinner jag med idag, sedan behöver jag fixa någonting att äta. Är bortbjuden till Rosanna (och Annabel) kring 19.30-20.00 ikväll. Innan dess ska jag gå förbi Theresa på vägen och vi behöver svänga inom ASDA för att köpa med oss lite snacks. Det blir mycket behagligare för den som bjuder om alla tar med sig lite snack och dricka plus att man säkert får något man är sugen på. Tar med mig vinflaskan jag har hemma men jag tenderar ju inte att ha snacks liggande så jag får investera för kvällen.

Här är förresten en bild från förra fredagen. När vi gick över universitetsområdet på väg hem till Rosanna slogs vi plötsligt av varför vi drogs till Liverpool- gammal historia blandad med upprustningsprojekt och moderna tillägg. Jag antar att det kommer vara en helt annan stad om 15-20 år när upprustningen planeras vara klar. Lite grann samma resa som Malmö gjort men påbörjade årtionden tidigare.
    
Vänstra bilden: Detta är Victoria Building, en av de ursprungliga byggnaderna och ett stående bevis för UoL tillhör ett av de sk Red Brick universities. Speciellt effektfull då upplyst under mörka nattimmar.
Högra bilden: Victoria Building i dagsljus, sedd bredvid Foundation Building- gammal historia möter modern arkitektur.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hoppas att ni hade en trevlig kväll, här är det oväder så vi passade, på att njuta inomhus. Blä för att tv:n inte funkar, men vi överlever. Fortfarande oväder i dag ska försöka plåga mig ner på gymmet ändå, hinner ju inte i kväll, B kommer vid 19-tiden.

2009-10-04 @ 06:46:43
URL: http://sabina88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0