Trevlig helg!

Det är lördag! Jag har förvisso varit uppe ett bra tag men eftersom övriga huset är så tyst känns det tidigare än vad det egentligen är. Klockan har hunnit en bra bit in på förmiddagen redan!

Här har jag haft en lugn morgon, ägnat delar åt att surfa runt på olika teatrar o dyl för att se om det finns något roligt. Har hittat en del intressanta föreställningar som jag hoppas kunna locka med någon på- bland annat "Beyond the Barricade" och längre fram även lite julkoncerter. Har sett en stor reklambaner utanför Empire Theatre på väg till/från gymmet om att Lord of the Dance skulle uppträda (riverdance). Insåg dock nu att vi precis missat visningarna :( 4 oktober gick sista föreställningen. Nu har de dragit vidare söderut, mot Oxford. Där har jag förvisso aldrig varit, kanske värt ett besök :P Annars kommer Riverdance kompaniet till Manchester i mitten av april och till London i slutet av samma månad. Ska nog ordna sig med lite guldkant på vardagen, ska bara se vem som är intresserad av att hänga på.

Jag tänker fortsätta softa en liten stund till med lite catch-up tv, sedan lär det vara hög tid att komma igång med dagens arbete. Har för mig att vi bestämde träff på biblioteket under dagen, dock lät vi bli att sätta en tid. Får se när/om det hela blir av, annars kan en tur till något cafe (med laptopen såklart) locka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0