Soft SaTurday!

Måste erkänna att jag kände mig på vippen att bli lite krasslig mot slutet av gårdags kvällen. Eftersom jag ska på en sedan länge planerad halloween fest ikväll tyckte jag det var bäst att inte träna nu på förmiddag och riskera att immunsystemet strejkar, fast jag egentligen känner mig fit-for-fight igen. Det hade bara var SÅ tråkigt att inte vara på humör ikväll. Typiskt nog har det naturligtvis trillat in en sena inbjudningar till roliga fester MEN jag står fast vid min ursprungliga o.s.a och ser fram emot en bra kväll.

Sen måste jag faktiskt bara skriva lite om vädret i sann engelsk anda. Trots att sensommaren uteblev och hösten i stort sett hoppades över har det varit en ovanligt mild oktober, lite komiskt att läsa i The Guardian att engelsk transport skulle drabbas av totalt driftstopp utifall att förra årets "hårda" vinter upprepades. Vad?! Nog för att jag själv upplevde trafikkaoset vid lite snöfall (tro mig- Skåningar är proffs i jämförelse) men om förra vintern var särskilt svår har jag kanske flyttat närmare medelhavet i alla fall! Visserligen menar Guardian att det var det häftigaste snöfallet på 19 år i London och tågförbundet hävdar att problemen berodde på exeptionella omständigheter (snö i Norra Europa- aldrig!) men jag tycker ändå inte att det var särskilt mycket att ropa hej för.

Det är ju faktiskt England det här- Keep Calm and Carry On!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Tjejer, tjejer, tjejer, ja du och dina systrar. Ni lyssnar helt enkelt inte. Vi är på väg mot medelhavsvärme, vi är inte där än. Först ska vi ha vårt lilla helsike, stormar, översvämningar, snökaos, etc. Tttsss, ni hör då bara vad ni vill.

2009-11-01 @ 06:22:03
URL: http://sabina88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0