Nödig fråga

Nu börjar jag bli lite småhungrig, ska nog ta mina frusna fingrar ner i köket och börja tillaga den där kycklingpajen jag planerat till middag. Fryser inte i övrigt men det dröjer en liten stund till innan värmepannan går igång och det märker mest fingrarna. Borde kanske knappa mer energiskt på tangentbordet för att råda bot men jag har tappat koncentration. Alltså, lite middag.

Sedan undrar jag bara- varför sticka in huvudet till mig och fråga om det finns toapapper. Skulle jag ha ett hemligt lager någonstans? Tänkte trevliga tankar och övertygade mig själv att det kanske var ett pressande behov som ställde till det och hänvisade herr V till nedanvåningen. Nej då inte alls! Kommer upptraskande efter några minuter och jag tycker mig höra:  Uhh, Petra there wasn't anymore toiletpaper downstairs so if you do need the toilet bring a few tissue or something. Men alltså det kan jag omöjligt stämma- jag föreslår en tur till Tesco Express i sådana fall.

Jag tänker då inte bege mig ut ikväll för att inskaffa dasspapper. I mogenhetens tecken tänker jag hålla nöden inne, eller gå ner på nedanvåningen.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ha ha ha. Tror att jag avstår kommentarer. Stå upp för din mognad eller vad det nu ska kallas.

2009-10-18 @ 07:51:52
URL: http://sabina88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0