Nedräkning...

Det drar ihop sig till deadline, på torsdag närmare bestämt. Hela morgonen har det varit genomläsning av rapporten och jag inser att idag/imorgon är det slutspurt som gäller! Hade gärna viljat kunna lämna in alltsammans imorgon, är inte mycket för att köa minuterna innan tiden går ut. Får se hur snabbt det går mot slutet. Sedan hoppas jag kunna slappna av lite i helgen och komma ikapp med alla sidor som jag borde ha läst igenom- alltid svårt att få in det i planeringen när man har en rapport att skriva. Den riskerar att ta över allt annat. Tyvärr vet jag ännu inte vilken dag nästa vecka som jag ska hålla min föreläsning- den enda möjligheten att få praktiken bedömd. Ska jag vara helt ärlig tycker jag faktiskt att 1 veckas förvarning är rimlig, speciellt som vi ska ha ihop planeringen med inlämning av forskningsrapporten på torsdag. Men men, det där med beskyllningar om lathet och dålig tidsplanering är tydligen inte ömsesidig, i så fall hade långt fler universitet för länge sedan insett att prof. och dr. är precis lika lata som studenter. Det vill säga de flesta gör vad de ska, andra är superorganiserade och alldeles för smarta för sitt eget bästa (nåja, andras bästa i alla fall) och en tredje kategori kommer alltid att förbli slö oavsett vad det står under sysselsättning...

Hursomhelst, 1 timmes genomarbetning av rapporten innan det är dags för föreläsning.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Nu är det nog så att Liverpooluniv inte har räknat med dina kollegor. Vi kommer mangrant samlade och avger och uppger mycket tydligt och högljutt vår eniga bedömning av din praktik. Du vet vem vi skickar i främsta ledet:-)

2009-10-20 @ 14:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0