När tiden finns

Det känns verkligen inte som att jag är hemma en fredag utan mer som att det är en söndag mitt i vintern. Riktigt avslappnad känner jag mig efter att ha vaknat tidigt men utan att behöva göra mig klar och sticka iväg.

Passade på att göra lite egna flapjacks, dock tror jag att jag var lite väl snål med smörjmedel för de vill inte riktigt hålla ihop. Har plastat in dem portionsvis och hoppas att en tur i frysen ska få dem att stelna till. Annars är det bara att fortsätta exprimentera med hur mycket/lite socker, smör och honung som behövs för att de inte ska smula.

Jag ska jobba med psykofarmakologin en liten stund men annars är det inte mycket planerat under dagen. Behöver köpa bakpulver, hade för mig att vi brukar göra scones utan men vid närmare eftertanke slänger vi nog i en skvätt. Eftersom mjölet jag har inte är självjäsande får jag nog ta mig en promenix bort till asda (eller möjligen bara tesco express). Himla meck att baka när man har ett "nystartat" hushåll. Sådana här grejer brukar ju stå sedan länge i skafferiet :P. Inte mycket annat är planerat under dagen dock, jag väntar leverans och fick den nimma informationen att det kan vara närsomhelt mellan 07-18.00, hur gör vanligt folk då? Tur att jag inte har några föreläsningar idag annars hade jag också suttit lite till råttorna. Antar att de kör med budfirma för Royal Mail arbetarna strejkar vilket betyder att vanliga posten inte riktigt fungerar och jag som skickade efter lite filmer att ha till min avslappningshelg. Nåja, catch-up får det bli istället!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0