När planer ändras...

...är det inte alltid som kvällen blir förstörd. I slutändan blev det inte mycket till beslut, de vars fest jag skulle ha gått på ikväll fick ställa in med kort varsel. Ibland kommer livet emellan och då är det förståeligt att en fest inte alltid känns särskilt passande.

Då planerna snabbt blev omkastade passade jag på att gå till ASDA och handla lite matvaror. Ikväll blir det kyckling enchilada med sidosallad, imorgon tänkte jag göra kyckling wrap (för att använda tortillabröden) med advocado och kapris. Eftersom det faktiskt är fredagkväll och jag har fredagskänsla!! (inte ofta det inträffar för någon som de senaste åren varit student/cafearbetare/vårdbiträde), tänkte vi som är i huset samköra matlagningen och äta tillsammans. Då vi inte har en tv tänkte vi ta in en laptop i tv-rummet och titta på en dvd för att det ska kännas som mysfredag helt enkelt! Egentligen skulle jag nu kunna utnyttja den numera lediga kvällen åt att arbeta men det känns lite bortslösat på en sällan infunnen känsla av fredagskväll och hursomhelst är det väl lite morbid att ha en träff med döden?! Bokstavligt talat, materialet handlar om förlusten av någon närstående, det är förvisso ett väldigt intressant område som jag ser fram emot att göra en kvalitativ studie i men nog måste väl kunna vänta till imorgon. Även en student kan vara lite rebellisk och ta en kväll ledigt, min lediga kväll startar 19.00!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Eller kanske göra en insats för mamma? En kvalitativ studie som visar på coachingens helt livsavgörande resultat. Inga andra resultat accepteras.

2009-10-04 @ 06:56:14
URL: http://sabina88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0