Någon har räknat fel

Tog en sväng inom ASDA på vägen hem, egentligen behövde jag inte något särskilt men när Malin ändå skulle dit hakade jag på och passade på att köpa hem lite frukt och yoghurt. Ett stort ställ med nötter hade ställts upp vid frukt och grönt vilket jag till en början tyckte var ett himla bra initiativ. Oftast får man köpa dylikt i mindre påsar som förvisso passar till ensam konsument men det är ju billigare att köpa en lite större påse. Döm då av min häpnad när jag inser att det inte alls är något hälsoinitiativ utan julförsäljningen som smygstartats! I början av oktober!!! Häromdagen gick jag förbi Rapid, en affär för hem och trädgård, och den hade övertagits av Grinchen antagonister, så fullkomligt översållad med juldekorationer att den såg ut som en tacky tomteverkstad. De senaste åren har jag börjat gilla julen- i lagom mängd. Det är något mysigt över att gå runt på julmarknaden varm av mössa och kappa, alla dekorationer som lyser, varm glögg, julsånger som spelas, och lussebak!! Dock måste jag bekänna att jag personligen inte förväntar mig detta förrän i december, allra mest framemot lucia. Jag som inte ens har tagit fram vinterjackan ännu. (Skidjackan kom dock väl tillpass igår fast under namnet regnjacka. J****r vad det öste ner)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0