Måndag kväll

Kvällen har bjudit på en runda till gymmet och en mindre matlagningsoffensiv. Var hemma från gymmet vid 21 och hade planerat spaghetti med sås på soltorkade tomater, purjolök och selleri. Blev faktiskt väldigt vardagsgott om jag får lov att säga det själv...
 (här skulle det ha infogats en bild men det fungerar inte just nu)

Hade hälften av köttfärsen kvar från middagen igår så den behövde jag steka upp. Passade därför på att göra biffar med lök, ädelost och rivet äpple som fick stå i ugnen medan pastasåsen och spaghettin lagades. Hade maten klar lite innan 22.00 men då fanns där 2 portioner av kvällens spaghetti samt biffar till 3 måltider. Inte illa på under en timme tycker jag.

Nu ska jag och min kopp te ta en utvärderande titt på rapporten och möjligen jobba på lite finslipning. Sedan ska jag ta mitt glas vin och leta upp något bra på catch-up...fortfarande dessa funderingar: ska jag skaffa en tv eller är det att skapa ett behov??

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tja hjärtat, som jag gör mitt bästa för att föreläsa om. De flesta av våra ilandsbehov är skapade. Inte desto mindre är en del ganska trevliga

2009-10-20 @ 14:06:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0