Härlig fredag!

Min härligt produktiva fredag har förvandlats till en inte fullt så produktiv dag. Infann mig på biblioteket på en lagom tid, lite efter 10.00 ungefär. Gick därifrån några timmar senare utan att ha uträttat mycket värt att nämnas. Var en vända på ASDA för att köpa en morot, palsternacka, selleri till middagen ikväll och även lite nötter. Det verkar inte som att fokus och koncentrationen riktigt vill infinna sig idag, istället funderar jag på att helt enkelt lägga ner projektet för dagen och tillåta mig att vara ledig. Fredag ska kanske få vara min veckas söndag. Jag ska försöka bruka allvar en timme framöver, åka till gymmet i tid till bodypumpen 18.00 och sedan hålla kväll när jag kommer hem igen.

Kan ju inte vara lika produktiv varje dag, istället ser jag fram emot träningspasset och min mys-fredags. Har tagit fram biffar ur frysen som jag tänkte äta med lite ugnsrostade rotfrukter. Det låter som en lagom fredagsmiddag tycker jag, speciellt nu när temperaturen kryper allt längre ner. Lika velande varje gång jag ska utanför ytterdörren, när vinterjackan väl åker fram är det som en bekräftelse på att det blivit vinter.

I helgen ska jag, som vanligt, plugga men behöver även ta en sväng inom det allmänna biblioteket. Kanske ska jag ta en titt på Beckys tv och se om jag kan lista ut varför den inte fungerar. Ska den nu stå här i huset kan den likaväl fylla sin funktion. Har tänkt mig en sväng till Wavertrees nya sportanläggning imorgon förmiddag, faktiskt inte för att träna utan för att hämta ut deras klass-schema. Miriam (en kursare, från DK) och jag har tänkt försöka träna ihop någon gång i veckan. Jätteroligt tycker jag och samtidigt är det skönt att kombinera olika träningsanläggningar (schema/pass/instruktörer) när möjligheten nu finns. Vissa dagar in till millenium gymmet, andra kan jag bara springa bort till Picton gröningen. Det borde ta ca 5 minuter!

Kommentarer
Postat av: mamma

Märkligt det där med alla fina kunskaper man skaffar sig då man läser olika utbildningar. De gäller tydligen alltid alla andra men inte en själv, hhhmmm. Hur var det nu hjärnan fungerar? Aha, den sätter sina gränser och kräver tyst återhämtning för att hinna lägga saker och ting i rätt fack! ja, ja så är det med den saken. Ha en ljuvlig helg

2009-10-10 @ 06:24:20
URL: http://sabina88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0