Handen på höften....Oh,la,la jag vill ha dig

Som person och som människa klarar jag mig egentligen med ett minimum av alla dessa onödiga måste-grejer. Dock är det ju härligt ibland att få köpa något bara därför att det skulle vara så lyxigt att unna sig det. Den här helgen har jag således satt lite sprätt på sommarlönen....på HELT onödiga saker som jag rakt inte behöver.

Trots att jag inte saknat dumburken bestämde jag mig efter MYCKET velande att skaffa en tråkdödare. Inte för att jag tänkt på dess frånvaro men för att jag tänker mig att det kan vara skönt en regnig söndag förmiddag eller en sen kväll att kunna just slöa. Och vad som är mer, jag har tänkt mig att inte behöva återinvestera på många, många år!

När jag sedan väl börjat kunde jag inte låta bli. Rätt vad det var kände jag att det var värt att lägga lite av sommarlönen på att göra rummet till mitt och inte bara göra det bästa av det som fanns från början. Snabbt som ögat klickade fingrarna hem detta fina budskap att rammas in i svart ram och fästas över skrivbordet.

Done is better than perfect

Samt denna fina engelska affisch, originaltryckt i rött av engelska flottan för att lugna befolkningen. Budskapet passar i varje modernt hem!
Keep Calm poster           Keep Calm poster

Vad tycker ni? Planen är att ta en tur till IKEA under veckan och införskaffa lite RIBBA ramar. Tänkte även se om jag kan hitta 2 hyfsat billiga vita hyllor att sätta upp ovanför huvudet vid sängen. Här tänkte jag ställa lite utskrivna foton i svarta och vita ramar, kanske någon mörker tålig blomma. Tänkte även hitta en billig spotlight att fästa i nedre hyllan som läslampa.

Ska jag verkligen tappa koncepterna så blir det kanske den här superfina fåtöljen från Ikea:

Debatten fortsätter, förvisson bara med mig själv men ändå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0