God morgon!

Hade en trevlig kväll på bion igår med Rosanna och hennes gäng, tyvärr var inte filmen riktigt lika bra som väntat. För er som hade tänkt gå och se den- spara era pengar. Har läst att bionu ska bli ÄNNU dyrare i sverige, är lyckligt lottad med att man kan få studentrabatt på samtliga biofilmer i england och på onsdagar kan man kombinera erbjudanet med "orange wednesdays". De med operatören Orange kan hämta ut 2 rabatterade biljetter vilket för oss innebär en filmupplevelseför £2.85.

Ute är det mörkt och förmodligen runt 10 grader, åt det kalla hållet med andra ord men ännu inte riktigt vinter. Det går fortfarande att traska omkring i tunnare jacka/tjocktröja. Sitter med min kaffekopp och passar på att njuta av tystheten i huset där värmen just gått på (efter natten är det dock varmt nog i huset för att äta frukost med fleece på). Fast jag har satt på webb-radio så det kanske inte räknas?!

Mellan föreläsningen och handledningsseminariet ska jag försöka gå lite på "De Lokala Böndernas Marknad" som anordnas av universitetet mellan 09.30-14.30, den är belägen på området så kan lika gärna passa på att springa bort och se vad för roligt de har att erbjuda. Men först en föreläsning om psykofarmakologins dynamik och kinestik- naturligtvis levererad genom ett genis hand och illustrerad med en laserpenna. En laserpenna som jag i ärlighetens namn har god lust att beslagta. Vi HÖR inte ditt mumlande bättre för att du pekar med en laserpenna på powerpointen...vilket vi påpekande men tydligen går det inte att ändra på konceptet. Hmm...


Kommentarer
Postat av: Mamma

Mmmm så varmt och skönt ni har det. Här var det -2 grader när jag i morse blev utskickad för att fixa mjölk till kaffet, och inte är det mycket varmare på dagen, ca 5 - 6 grader.

Dessutom blir man (ja ja jag) ju inte varmare av att inse prisskillnaden på bio.

2009-10-15 @ 14:47:59
URL: http://sabina88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0