Fix och funderingar

De senaste dagarna har jag som ni kanske märkt pausat lite från datorn och bara haft på den när jag absolut behövde använda den till något. Tidigare alternerade ju laptopen som radio och tv men det behövs ju inte längre. Anledningen är egentligen att jag försöker underlätta för ryggen genom att variera mellan skrivbordet, sängen och stolen bredvid sängen. Hittills har det fungerat bra och jag trivs att sitta i hörnan bredvid sängen så jag ska nog skaffa den där alldeles för dyra men snygga fåtöljen från Ikea. Som sagt tenderar jag att sitta i hörnan både när jag pluggar (sitter där just nu faktiskt) och när jag slappar men eftersom hörnan för tillfället bebos av en klappstol i metallär rumpan mindre nöjd. Ska bara göra mig av med mitt dåliga samvete först innan jag åker till Ikea.

Idag hinner jag i alla fall inte dit, kommer nog till och med vara tvungen att hoppa över gymmet. En tur till klubbarna ikväll/inatt för att fira Beckys födelsedag imorgon har helt plötsligt förvandlats till värsta festfixandet. Vi hade tänkt oss lite fördrinkar hemma hos oss innan vi drar in till stan, dock verkar Beckys pojkvän ha planerat något långt mer ambitiöst. Han skulle komma runt lunchtid och ville ha hjälp med fixande. Jag undrar vad som kan ta 8 timmar? Jaja, får se vad han har tänkt sig, jag har i alla fall lovat atthjälpa till. Kan åka till Ikea på lördag istället, eller möjligen imorgon om jag inte känner behov av att jobba på föreläsningen. Åker jag tidigt borde jag hinna tillbaka i tid till en vända på gymmet vid 18-snåret.

 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Stryk med handen över pannan, försäkra dig om att du har ett stadigt tag om det dåliga samvetet. Håll fast ordentligt om det segar, knöla ihop och släng i soptunnan. Ev en tegelsten på locket. Vips, kan du njuta i godan ro av en ljuvlig fåtölj och matta. Tänk du blir kanske en hållbarare människa som lämnar mysiga fotavtryck efter dig. Mmmmmm, hur känns det? Vilken färg har känslan? Var i kroppen känns den mest? Lovar, coachens frågor funkar.

2009-10-28 @ 15:21:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0