Enformigheten snart över

Snart hoppas jag att det ska bli lite intressantare här på bloggen, med rapportskrivningen blir det mycket monotont arbete och ambitioner & samvete tillåter inte så mycket fritid. Ikväll ska dock f*nskapet ligga utskrivet på mitt skrivbord i 2 exemplar.

Imorgon skulle det varit Pub-crawl med psychsociety, dock tror jag att vi är några stycken som hoppar den här gången. Istället tänkte vi unna oss en något lugnare kväll, nämligen leta upp en pub i finanskvarteret där vi kan äta och dricka gott. Ansträngningen är alltså att gå till ett nytt område för att spanna in utbudet :P

Nu ska jag pausa lite med Frida på skype, sedan är det bara att snällt återgå till rapporten. Gymmet har jag redan besökt idag så därifrån kan jag inte räkna med ett avbrott!

Förresten, engelsmännen har bra koll på att Sverige blev utslagna från VM. Jag tränade i min landslagströja (fotboll) och blev frågad av instruktoren om jag kom därifrån och hade koll på fotboll. (han hade sett min namn på registreringen, inte precis typiskt engelskt om vi säger så). Min del av konversationen löd i stil med: Jovisst är jag det, mycket intresserad av fotboll- har spelat själv. Ja Ibrahimovic är en bra spelare, kanske lite individualistisk för lagom-sverige. Zlatan är verkligen imponerande lång, känner till honom väl eftersom han är från min hemstad. Egentligen håller jag inte på något speciellt engelskt lag, i så fall får det ju bli MFF som ligger lite varme om hjärtat. Än så länge håller jag mest på Liverpool eftersom jag råkar bo här.

Döm om min förvåning när den väna engelsmannen försynt frågar- ni blev utslagna va? Antar att jag kan tacka Svennis, Henke, Ljungberg och Mellberg för den insikten. Min sverigetröja ska med fördel få representera handbollslandslaget istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0