Måndag!

Ny vecka som startade med en riktigt LÅNG måndag. Imorse var jag uppe och jobbade lite, KALLT var det när jag steg upp. Termometern på datorn visade ca 4 grader och Jim hade stängt av pannan igår. Hans rum ligger i direkt anslutning till köket såväl som värmepannan med påföljd att där oftast kokar efter att alla lagat middag och pannan satt igång. Föreståeligt stänger han ofta av även uppvärmning av vattnet. Visserligen hade jag kunnat sätta på den när jag steg upp, då hade huset snabbt blivit varmt men jag tyckte att det gick bra utan.

Vi var inne en vända på universitetet, på måndagar är vi i ingenjörsbyggnaderna. Hypermoderna lokaler inhysta i gamla, anrika byggnader med en liten engelsk gräsmatta emellan och bänkar. Jag ska ta foton en dag så att ni får se, det är faktiskt väldigt sceniskt. Ingen var riktigt sugen på att åka direkt hem och spika fast sig i skrivbordsstolen, istället var vi lite "rebelliska" och satte oss inne Harold Cohen biblioteket. Detta är enligt vissa det "riktiga" biblioteket där medicinare och ingenjörer håller till och på egen risk smög vi oss förbi säkerhetsgrindarna och satte oss ner utan att utlösa något alarm för obehörigt inträde. I ärlighetens namn tillhör kandidatpsykologin Sydney Jones biblioteket som är moderna och minst lika värdigt, samt att psykologi är transvetenskapligt och våra böcker finns därmed på båda bibliotek beroende på vilken inriktning vi sysslar med för tillfället. Hursomhelst, det är mycket råa skämt men ett uns av ärlighet och sanning.

Runt 17.00 bestämde jag och Rosanna oss för att blåsa av det hela, övriga hade sedan tidigare gett upp. Följde Rosanna bort till Sherrington Building där hon hämtade upp Alex (hon bor tillsammans med Rosanna), sedan vek jag av ner mot stan, London Road är egentligen mysigare att gå nerför än Brownlow Hill. I botten av London Rd kommer man ut bland alla gamla byggnader som verkligen ger ett pampigt intryck.
                                                              

Empire Theatre       Centralbiblioteket är inhyst i denna byggnaden   Delar av St George´s Garden på baksidan av St Georges Hall. Verkligen en väldigt mysig oas mitt i centrum. St George´s Hall och Queen Bus Square markera början på finansdistriktet. Millenium Building (inhyser lifestyle gymmet) ligger precis på denna "gräns" mellan finansdistriktet och shoppingcentrum.

Mitt ärende nere i stan var att skriva in mig som medlem i Liverpool Lifestyle Millenium Gym. Universitetsgymmet dög förra året men jag var inte jätteinspirerad av passen och överhuvudtaget inte imponerad över årets schema. I sanning inte alls särskilt tillfredsställande. Lifestyles verkar vara bra gym, 16 st runt om i Liverpool med en blandning av pass, styrkemaskiner, simbassänger och övrigt. Dessutom kan man frysa sitt konto när man inte kommer använda det (månadsvis) och behöver inte vara bunden till ett årskontrakt. Närsomhelst kan man inom 2 månader avbryta sitt medlemsskap. Passar mig utmärkt så det var som taget! Det tar inte särskilt lång tid att gå nerifrån universitetet, bussarna går hela vägen om jag åker hemifrån och är jag riktigt lat finns det ett sportscenter 5 minuters gångväg från huset. Som sagt, man kan uttnyttja vilket Lifestyle gym somhelst runtom i Liverpool. Intropass i gymmet är inbokat imorgon så mer följer efter det =)

Idag blev det således en sen middag, som dock gick fort att slänga ihop. Sallad med lite fetaost, oliver, tomat och kapris. Till det lite stekt bacon och kyckling. Gjorde lite extra så det ska gå enkelt att slänga ihop ett matpaket imorgon. Det märks att jag tagit itu med storleken på portionerna för jag blev PROPPMÄTT! Bara till att skära ner ännu mer.

Nu kom Becky med en kopp the, jag tar det som ett tecken att det är dags att fortsätta med jobb en liten stund till. Även om det varit håll-igång hela dagen märks det att jag på något vis får mer energi av att vara igång och på språng. Egentligen blir jag som tröttast av att jobba från samma ställe hela tiden, planen inför terminen är därför att utnyttja biblioteken mer- för miljöombyten om ingenting annat.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Lucky you. Själv känner jag mig mest som en trasdocka, längtar efter att vara ledig två dagar. Hittar just nu inga i kalendern. Kanske har du en klipptid när du kommer hem, beror på om deras julledighet har börjat eller inte.

2009-10-06 @ 05:52:40
Postat av: Sabina

Fy skäms. Håll er till "era" bibliotek...:-) Eller ni har kanske dumpat jantelagen!? Ska ringa och skvallra. ..:-)

2009-10-06 @ 07:30:59
URL: http://sabina88.blogg.se/
Postat av: Sabina

Nu äntligen funkar internet på mammas dator. Nu undrar vi bara var kamera och headset har tagit vägen...

2009-10-07 @ 10:47:22
URL: http://sabina88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0