Det var mer än jag trodde.

Jag hade fel förrut, det var inte bara ASDA och Rapid som tjuvstartat julen. Jag var en runda på gymmet och körde ett BodyPump pass och efteråt hade jag bestämt att möta upp Becky & Malin på Topshop då de inklusive grannaffärer anordnade en studentafton. Iprincip betyder det sena öppettider och lite extra rabatt. Jag blev dock inte långdragen där inne utan åkte hemåt lite efter 20.00 för att ordna lite middag. Hursomhelst, såg jag när jag kom ut att det satt belysning i träden, i vissavträd blå ljus- mysigt tänkte jag men funderade på om det var samma blåa ljus som de hade i träden på gågatan förra julen. Sedan gick jag förbi Marks & Spencer som minsann också hade JULpyntat och tagit fram det stora xmas sortimentet. När jag sedan svängde in på huvudgatan såg jag att all julbelysning och gobelänger blivit uppsatta. De var dock inte tända, det brukar de göra vid en "ceremoni" närmade december. Dock, det är ett faktum och dagens sanning- julen verkar ha kommit till Liverpool....borde jag kanske ha bakat pepparkakor och lussebullar istället för kanelbullar i söndags?

Det var i alla fall ett härligt träningspass, fick plats fastän alla egentligen var bokade. Ett tag sedan sist var det ju men en hel del av tekniken sitter i. (eller, jag kommer i alla fall ihåg hur det är meningen att man ska göra)

Nu ska jag skypa lite med mamma och sedan kanske jobba lite eller gosa in mig för kvällen beroende på. Imorgon är det iväg tidigt igen även om jag inte behöver gå upp mycket tidigare. Föreläsningen börjar 9.00 och jag håller tummarna för att den gör det, mig veterligen finns akademisk kvart inte i Liverpool men 09.00 föreläsningen på onsdagar- ja inte är föreläsaren särskilt noga med starttiden. Tur för honom att han är duktig på sitt jobb när han väl kommer igång!

Kommentarer
Postat av: mamma

Förvänta dig då inget förbarmande från min sida, vad jag minns fick jag då inga sympatier från dig när jag var förvriden av smärta.

2009-10-08 @ 20:24:58
URL: http://sabina88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0