Deadline met - check!

Det blev inget inlägg imorse eftersom internet inte fungerade, undrar om de i smyg stänger av internet under småtimmarna eftersom de antar att alla sover? En dagens från frukosten får bli nu istället


Klockan har hunnit bli 12.20 och min dag har varit relativt produktiv hittills. Föreläsning, paus, inlämning av arbete och handlat. Nu är jag hemma och landar innan seminariet 14-15.00, ska passa på att äta lite lunch också. Ikväll ska vi som sagt äta ute, inte lika många som planerat. Blir faktiskt lite småirriterad- en del människor har svårt att hålla planer och även om man tycker om dem ändå blir det lite mycket ibland speciellt med rapportskrivningen i färskt minne. Naturligtvis hjälps vi åt och stöttar varandra men jag varken får eller kan vägleda någon annan hela vägen. Definitivt något som måste tas itu med nästa gång- bombardemang av frågor om vad som ska skrivas, kan jag läsa ditt arbete för att se vad du gjort etc etc. är inte okej. Moget eller inte sa jag till slut nej till att skicka över mitt arbete eller de artiklar jag hittat, efter att ha lånat ut min kodning, kategorier, svarat på oändliga frågor (som jag inte vet mer om MEN det finns ju bara att ta ett beslut och köra på). På den här nivån är artikelsök en baskunskap, hur det då kommer sig att man dagarna innan deadline inte har några artiklar och påstår att man inte hittar några (och kan jag få era) är ett mysterium. Var och en står för sitt arbete och de beslut som tas för att nå ditt- sedan stöttar och hjälps vi åt växelvis under processen.

Hursomhelt, nu är det historia (i alla fall till resultatet kommer igen!). Jag har skrivit (och pratat) av mig så nu går jag vidare. Det är som sagt en avslappnade kväll planerad idag, tyvärr hinner jag inte till gymmet. Visst hade det gått att pressa in men vi vill kunna promenera runt och hitta ett ställe där vi inte varit tidigare och som vi är sugna på. Helst utan tidspress och hungriga magar vilket hade varit fallet eftersom jag inte varit tillbaka från passet förrän runt 20.00. Ikväll vill vi kunna slappna av och ha en trevlig kväll, lika bra att planera omständigheterna för att lyckas.

Ska passa på att renskriva lite föreläsnings anteckningar och litteraturanteckningar innan lunch för efter seminariumet hade jag tänkt stämpla ut för dagen. Idag får helt enkelt bli min fredagskväll!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad hittade ni för gott? Själv testade jag ostfondue idag. Helt okej men inget mer. Lite synd att jag fick skynda mig lite då jag hade min sista tyskalektion. Njut nu eller ja ta en kopp kaffe innan resten tar vid.

2009-10-22 @ 22:45:39
URL: http://johannagron.blogg.se/
Postat av: mamma

Mmm, finns alltid här (nåja försöker en liten stund i taget i varje fall) för att lyssna på vad det nu är du vill/behöver prata om. Kram att ta med dig i helgen.

2009-10-23 @ 16:35:18
URL: http://sabina88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0