Böjer på den styva nacken

Det är tydligen inte bara sädesfält som ska ses böja sig för vinden. I sydsvenskan står att läsa om Doles senaste beslut att inte längre stämma filmskaparna bakom "Bananas". Med kedjan Max i bräschen ska Axfood, Coop och Ica ha vädrat kritik mot deras tillvägagångssätt. 

Här i England har det ännu inte blivit någon debatt om just Doles roll i detta drama. Däremot debatteras det om "billighets-kedjor" som prispressar bananer en av de mest sålda frukterna i england. Större organisationer verkar vara av meningen att exempelvis ASDA dumpar priserna på sitt egna märken men tar oskäligt betalt för exempelvis fairtrade bananer. Inte vet jag, köper inte jättemånga bananer själv men när jag gör det har jag varken lust eller råd att betala för fairtrade frukt som i jämförelse med andra fairtradevaror är vässentligt dyrare än alternativet.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tja jag skulle ju förståss vilja ha en liten del av kakan. Så som jag har slitit med att informera om Bananas the movie och dessutom slitit häcken av mig på våra nyss hållna rättvisemärkt dagar. Kanske har ryktet nått Doles ledning? Ta tillbaka stämningen mot Fredrik och Margerete annars... jag återkommer med vad jag annars ska göra.

2009-10-15 @ 14:52:06
URL: http://sabina88.blogg.se/
Postat av: Mamma

Vafalls ingen uppdatering?

2009-10-16 @ 19:32:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0