Biblioteket är ännu ett av mina hem

Idag skiner solen! Fick till och med flytta från min plats på biblioteket för att jag blev för varm med solen i ansiktet =) Får nog se till att njuta av solen får den lär nog inte visa sig överöst mycket ett tag fram över.

Morgonens föreläsning om psykoaktiva medeciner var intressant men vi satte oss längre ner i salen eftersom herr Dr. inte ville artikulera eller anstränga sig för att prata högre. Svar på tal med andra ord. Just nu sitter jag och letar relevanta artiklar till min rapport, egentligen borde jag väl börja i andra änden med att formulera en teori men eftersom vi aldrig gjort detta förut tillåter jag mig själv att snoka runt lite i artiklar för att få en idé om vad det hela går ut på. Kan ju inte precis påstå att jag bestitter någon vidare förkunskap inom ämnet så jag intalar mig själv att jag får läsa runt lite, annars blir det ju lite av en lekmanna övning snarare än en rapportskrivning. Eller?

Till lunch tänkte jag faktiskt prova psykologibyggnadens nyöppnade salladsbar, finns 2 olika tråg att själv plocka ihop en sallad i. Konceptet gillar jag även om plånboken kräver att lunchpaket som regel. Funderar även på om jag ska ta mig till gymmet vid 18.00, står på väntelistan på Combat-passet men det gick ju bra igår. En av mina kursare har också träningskort till Lifestyle men brukar utnyttja Wavertrees sport center, ungefär 5 minuter från huset, så vi tänkte försöka samköra någo dag. Jag ska bara hitta ett träningsschema. Kan vara kul att kunna kombinera och med 2 träningscenter borde det ju gå att alltid hitta ett pass. Särskilt bra är ju Wavertree eftersom det går fort att springa bort dit!!

Kommentarer
Postat av: mamma

Ok för att skriva som man talar men då får man banne mig också vara beredd på att förändra hur man talar.

2009-10-08 @ 20:21:01
URL: http://sabina88.blogg.se/
Postat av: Petra

Vad menar du med den kommentaren?

2009-10-09 @ 12:09:19
URL: http://petragron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0