Baa shooters och deadlines

Som ni säkert märkt blev det inget skrivet här inne igår- dagen gick i ett! Jobbade som vanligt lite på förmiddag innan jag åkte in till föreläsningen. Tur att jag släpade med mig gymväskan redan då för vi blev inte släppta efter en timme som vi trodde utan föreläsningen körde på i 2 timmar enligt schema. Powerpoint-presentationen innehöllbara 18 bilder så jag räknade kallt med att vara ute efter 1. Det har framförts lite klagomål på att jag räknar ut mina måltider för dåligt *host, host*, i vanliga fall äter jag frukost runt 07.00, lunch vid kanske 14-15snåret och sedan middag när jag kommer hem från gymmet vid 21.00. Igår använde vi timmen mellan forsknings föreläsningen och karriärföreläsningen till att gå till Saro Wiva bar i Guilden och äta lunch. Jag gjorde tvärtom och åt lagad mat till lunch men det skulle jag inte gjort. 5 timmar senare (1 timme föreläsning, 1 "håltimme" och 2 gympass) var jag fortfarande proppmätt. Det blev helt enkelt inga wokrester till middag men väl lite müsli och frukt eftersom vi skulle gå ut.

Var alltså hemma lite efter 20.00 och vid 21.00 var vi ute genom dörren på väg in till Baa Bar i stan. Där hade vi en jätterolig kväll (en del dricka men dock på "rätt" sida av grafen) men idag har det varit tillbaka vid skrivbordet som vanligt.




Imorse passade jag på att tvätta undan lite eftersom jag inte ska till gymmet under helgen. Såg även ett avsnitt av Wallander Byfånen på BBC Four. Det är lite märkligt att titta på Wallander med engelsk undertext men det är en relativt populär serie här, så pass att BBC har spelat in några egna avsnittoch planerar ytterligare 4 om jag inte har fel. Om ni minns berättade jag förra året runt den här tiden om just detta?! Deadlines tar ju inte hänsyn till helgdagar eller festkvällar och har man som jag en deadline får man snällt jobba på ändå. Det är alltså det jag ska återgå till ett tag framöver. Ikväll blir det en lugn hemmakväll- har tänkt laga kycklingpaj, kanske öppna en flaska vin och leta fram en film. Kan kanske till och med se kvällens avsnitt av Merlin direkt från BBCs hemsida, det vill säga om inte Becky övertalar mig att titta på X-factor. Programmet är i mitt tycke tråkigt men som jag skrev förra helgen får sällskapet ibland ha företräde. Märkligt men jag tittar knappt ens på catch-up, förvisso blir det ju lite annorlunda när deadlines inte hänger över en. Det är "enklare" att koppla bort instuderingen i slutet av dagen tycker jag. Dock är bedämningstillfällena det här året inte centrerade kring 2 inlämningar och sedan exam utan vi har långt fler deadlines förutom examperioden efter jul. Hellre fullt upp än sitta och rulla tummarna för över £3200 om året!

 

 


Kommentarer
Postat av: Mamma

2009-10-18 @ 07:46:44
URL: http://sabina88.blogg.se/
Postat av: Mamma

Jaha, där ser du. Kassa måltider och genast är du genomförkyld och måste hosta, tttsss. Ja ja. Hmm kan man någonsin hamna på rätt sida grafen när man intar alkohol, intressant. Saknar fortfarande en liten mer ingående story om vad motiverat ätbeteende är.

2009-10-18 @ 07:49:28
URL: http://sabina88.blogg.se/
Postat av: Sabina

Jag har ett annat klagomål. Det går inte att klicka på bilden...:-) Tycker inte det är något fel på måltiderna. Kör på samma planering själv.

2009-10-18 @ 09:13:38
URL: http://sabina88.blogg.se/
Postat av: Petra

Jag är inte det minsta förkyld, var har du fått det ifrån?

2009-10-18 @ 17:50:40
URL: http://petragron.blogg.se/
Postat av: Petra

Bildlänken åtgärdad!

2009-10-18 @ 18:00:30
URL: http://petragron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0