-24 timmar!

Sitter fortfarande och jobbar på forskningsrapporten. Det har varit en relativt produktiv dag; som sagt var det föreläsning på schemat innan det bar av tillbaka hem till oss och Rosanna hängde med. I arbetet och ambitionens tecken genomförde jag en kompromiss och stack till gymmet för 1 pass, inte 2 som inbokat. Bättre än ingenting och vid 20.00 hade jag både hunnit hem, duschat och ätit. På så viss fick jag ett par timmars sammanhängande arbete gjort. Nu funderar jag dock på att ge mig eftersom morgondagen börjar med en 09.00 föreläsning. Helst ska jag ju vara pigg nogg för att fortsätta skriva på rapporten, ska vara utprintad i 2 exemplar på mitt skrivbord klockan 08.00 på torsdag! Sedan ska jag äntligen ta itu med min stackars försummade kurslitteratur och inte att förglömma praktik-/demensföreläsningen! Lite ledigt ska jag nog ändå unna mig eftersom föreläsningen inte behöver vara klar förrän den 30/10.

Förresten har det visat sig att jag, Malin och Rosanna är intresserade av att ta sikte på samma mål- Doctorate of Clinical Psychology. Därför har vi nu gjort upp planer på kliniskt relevant arbetserfarenhet och (godkända) ansökningar till doktorandutbildningen. Kontor i närhet- oh yes! Som doktorand anställs man av NHS och hoppar rätt upp på lönestegen- lite över £24 000/pa är ingångslönen för en doktorand i klinisk psykologi. Get in there!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Hej kära Petra, Är hos ellinor idag, och har läst din blogg. Jätteroligt! Hemskt vad du har mycket att göra. Blir rent trött bara jag läser det. Hoppas att du mår riktigt bra. Sabina sitter här och skriver. Hon är så lik dig. Har du varmt och skönt i rummet? Hörde att kanelbullarna blev bra. Ellinor hälsar.



Kramar från mormor

2009-10-21 @ 17:56:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0