Söndags lunk

Oj vad klockan sprang iväg mot slutet. Av någon konstig anledning märks söndagar alltid här i huset. I vanliga fall brukar det vara spring ut och in ur rum, sammanstöttningar i trappan eller köket, ja helt enkelt liv och rörelse, men på söndagar tenderar huset att vara något tystare även om vi alla är inne. Lite märkligt tycker jag.



Idag rörde jag snabbt ihop en paprika gryta till middag. Egentligen antar jag att det borde varit pasta eller ris till men allt som oftast toppar jag bara med sallad och äter som den är. Sedan hade vi lite rester av smulpajen till efterrätt när vi bänkade oss framför min tv och tittade på x-factor. Det går verkligen inte att ta den tävlingen allvarligt men jag gillar samkvämet som hör till. Vi brukar alltid samlas och titta tillsammans och det tycker jag överväger.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0