Slut för idag, Tack för idag!

Nu ger jag mig för dagen och slår ihop böckerna. På gott och ont går det att sitta hur länge som helst med intressanta ämnen. Det blir en lång dag imorgon också så nu byter jag om till pyjamas och hoppas att det finns något att titta på på dumburken.

Till middag idag blev det förresten en väldigt god student-gulasch. Jag tyckte mig inte riktigt vilja lägga ut pengar på en massa grönsaker så jag gjorde en lite snabbare budgetvariant på köttfärs, lök, paprika, vitlök och kidneybönor (hade vid närmare eftertanke inte någon morot så det fick gå utan) Sedan klickade jag på en matsked creme fraiche och serverade med en skorpa som jag lagt lite sallad på. För att hjälpa vinny på traven med det här att hushålla serverade jag honom ett litet smakprov och skrev ner ett recept. Lite hitte-på men vaddå?!  Mitt tips var att han visade sig själv att han vuxit upp det här året och imponerar lite på familjen över julen.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Energi, fått loss en massa plus en god gärning, verkar som om du verkligen fick till dagen.

2009-11-17 @ 06:54:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0