Ingen rast...

...och ingen ro. Efter att ha fått lite mat i kroppen (förvånansvärt god med tanke på att det var halvfabrikat faktiskt. Klyft pommes smakade ungefär som de jag brukar göra själv av bakpotatis även om de är något knaprigare), beslutade jag mig för att ta en ny titt på spss outputen, kände mig inte riktigt nöjd. När jag kombinerade "face validity" med en titt på de statistiska variablerna kunde jag luta mig till att det vore okej att ta tillbaka några av de "items" som jag tidigare idag raderade. Jag är medveten om att det blev lite engelsk fackspråk här men jag kan ju mest de engelska termerna.

För de som undrar, anledningen av vi pysslar så mycket med forskning och därmed även statistik är att min utbildningen till syvenne och sist är en Bachelor of Science (Bsc/vetenskaplig vetenskap). Alltså tränas vi i första hand till att bli utmärkta forskare, våran inriktning är psykologiskt relevanta fenomen och processer men inte desto mindre är det alltså forskare vi ska bli.

Nu tänker jag dock gå ner och hämta ett glas vin och gosa ner mig framför tvn. Bättre sent än aldrig, nu är det fredag kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0