Höger...nej vänster!

Sent i torsdags kväll bestämdes det att jag/vi skulle hyra en bil och köra till ikea. Igår morse tog vi oss in till stan för att försöka hitta biluthyrningen. Som det regnade!! Något frusna hittade vi faktiskt uthyrningen på första försöket och efter lite inledande klydd bar det iväg. Winton följde med så han fick guida till en början för att jag skulle kunna ha fritt att koncentrera mig på att göra allt omvänt. Tror dock att det hjälpte att jag vant mig vid att se vänstertrafik under 1,5 år för det var inga problem, eller ja glömde mig liiiite inne på parkeringsplatsen innan vi kom iväg (" Ohh, stick to the left hand side now,love!). Winton var jätteduktig som vägvisare, verkligen! Till att börja med var det skönt att inte behöva fundera på vart vi skulle och Winton är hur lugn och go som helst. Han gjorde dock bort sig lite grann när vi kom till Ikea. Vi tog oss dit utan några som helst problem, bilen framfördes på vänster sida om vägen och Winton instruerade så att vi slapp köra fel. När vi sedan kommer fram till Ikea och ska parkera föreslog han en parkeringsplats som var ledig men tyvärr hade vi då haft svårt att komma in i kofferten så vi hittade en annan, varpå Winton säger "as long as you´re sure reversing"! Han fick hämta äran att hämta en kundvagn för den (oskyldigt menade) kommentaren. Behöver jag tilläga att det fortfarande ösregnade?!

                          

På Ikea hade de ingen vidare rolig julavdelning så där inhämtades inte så mycket men som vanligt blev en del plock här och där. Bland annat en julstjärna (poinsettia) med kruka för min del. När nu ett dygn skulle betalas för bilen i alla fall passade vi på att köra en runda till Tesco efter att vi lämnat av Winton och Rosanna (och Rojos adopterade panda, Pablo, som jag numera är stolt gudmor till)

Kom hem och ordnade lite med inköpen. Sydde bland annat upp ett nytt skynke till garderoben som nu ser mycket fräschare ut. Sedan ringde Rosanna så när vi nu kunde ta oss fram och tillbaka tog vi bilen och stack över till hennes. Satt kvar till sent och skrattade! Skönt sen att bara kunna hoppa in i bilen och åka hem.

Imorse tog jag mig en sväng själv innan det var dags att återlämna bilen. Det är fortfarande lika avslappnade att köra bil tycker jag. Men nu är vårt lilla äventyr över för den här gången och jag har en dag med tentaplugg framför mig.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0