God Natt!

Nu har jag precis landat uppe på mitt rum igen, iklädd pyjamas och utan smink. Efter att vi vinkat av Fahim vid bussen (hade börjat komma frost på bilfönsterna) hamnade jag och Malin i kökssoffan en bra stund innan vi skiljdes vid trappan och gick var och en till sitt.

Inte ett enda dyft har jag gjort som räknas till universitetet idag. Eller jo, lämnade förvisso tillbaka en bok men det är kanske lite väl mycket fritolkning att kalla det arbete. Istället har dagen ägnats åt en storhandling på Tesco, samtal med familjen, försök att ordna upp lite praktiska ting och trevligt middags sällskap. Det är ju så otroligt svårt att inte få dåligt samvete/panik om jag tar en endaste dag utan att arbeta men till och med universitetet hävdar att de förväntar sig en sysselsättningsgrad på 100%, varken mer eller mindre. Och det är sällan jag har en dag utan något arbete alls. Idag var en sådan dag!

Nu ska jag krypa ner under täcket och titta lite catch-up tv för att komma till ro.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Mmm, värmer gott i mitt hjärta när du tar väl hand om dig själv. Själv lyckades jag drämma sönder ett glas i vardagsrummet. Pst, jag har lite kul skvaller, men det tar vi över messenger!

2009-11-15 @ 08:04:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0