God morgon!

Det är väl typiskt, hela veckan har jag förväntat mig en leverans i posten och har haft möjlighet att vara inne när brevbäraren kommer. Vilken dag är det troligast att det knackar på dörren, jo IDAG. När jag inte kommer vara hemma på hela förmiddagen och ingen annan i huset heller för den delen. Även om postis skulle komma nu under förmiddagen innan övriga husockupanter kommer upp och iväg, är sannolikheten minimal att en knack på dörren är tillräckligt för att väcka dem från nattens rike. SÅ typiskt!

Sedan vill jag bara passa på att förtydliga att det inte var diskussionen omallvarliga biverkningar från ECT som upprörde igår utan snarare irrelevansen av att fokusera på en era av psykiatrin som sedan länge inte längre är representativ. Gårdagens relevanta diskussion handlande,i mitt tycke, snarare om hur anmälningar om biverkningar behandlas och för all del även om varför i gisse namn, Sveriges patientinformation är undermåligt uppdaterad. Det håller jag med om är klandervärt, ECT som vilken annan behandlingsform som helst har terapeutiskt värde, biverkningar och allvarliga biverkningar. Inget konstigt alls med det, tyvärr. Tragiskt men icke desto mindre en realitet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0