Friläge

Apropå bilkörning i England måste jag bara tilläga att för en som lärt sig köra i Malmöområdet är det överraskande hur hjälpsam traffiken är. Att byta fil var mycket lättare eftersom bilar i den "nya" filen i regel saktar ner när man blinkar för att indikera byte. Jag fick till och med motorstopp så förvånad jag blev! Igår kväll när vi var på väg hem från affären kom det en hel karavan med bilar i motfilen som jag var tvungen att korsa för att komma in på vår gata. Måste erkänna att jag kopplade bort att titta efter lucka eftersom jag såg att det inte fanns en lucka på en bra stund. Höll precis på att lägga i friläge när hela raddan stannar och första bilen blinkar med helljusen (i england betyder det ungefär varsågod, kör!) för att släppa förbi mig. Jag kom mig inte för att tänka på att växeln var i friläge för jag blev så paff- mitt i rusningstrafik!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Imponerad att se att vänster bilkörningen gick så pass smärtfritt. Det är inte helt lätt att ta bort invanda mönster.

2009-11-28 @ 17:01:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0