Filofax är den bästa uppfinningen när hjärnan har kösystem

God morgon måndag. Den som väntar får se, till slut kom då den där typiskt engelska veckan- den som bara lovar regn, regn och så lite grått uppehåll. I alla fall är det den som väntar mig om jag ska tro på väderleksrapporten, om regn brukar de ju inte spå fel!.

Den här veckan är startskottet på en helt galen upptakt till jul. Inte mindre än 2 nya projekt drar igång, ytterligare en forskningsrapport ska skrivas (enskilt) och vi ska dessutom hinna designa och utföra forskningen (i sammansatt grupp), sedan ska vi skriva en dissertation om kriminella personligheter minsann och sedan tidiager finns ju inplanerat en SPSS tenta, farmakologi tenta och såklart finns det ju alltid januari perioden att se fram emot. Ingen rast och ingen ro med andra ord, mellan jobb, träning och förhoppningsvis lite social samvaro kommer schemat att vara fullspäckat. Tur att Vinny köpt hem kaffe. Ja, kors i taket- efter lite pikar har han faktiskt betalat sina "skulder" samt på eget bevåg inhandlat toapapper och nya kaffebönor. Det finns hopp även om de naiva!

Men nu måste jag snabba mig att borsta tänderna och komma iväg till förmiddagens första föreläsning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0