England bjuder på regn!

Till att börja med vill jag bara förtydliga att jag hade tänkt skicka mina inköp med varuhusets hemleverans- det där med att ta det på bussen slipper jag gärna.

Till slut blev det mysfredag här. Regnrusket fortsätter fram till minst tisdag påstår BBC, imorgon ska det tydligen forsa ner från en grå himmel och till på köpet blåsa halv storm över hela den engelska ön. Så efter föreläsningen behövde jag gå ner till stan och försöka reda ut mitt mobilproblem, naivt jag vet men hoppet ska ju vara det sista som viker. Dock är det min mobil och inget annat som kånglar...Kan det gå att köra på ignoreringsprincipen-många föreslår ju en liknande strategi inför barnuppfostran. Varför inte då mobiltelefoner?!

Hursomhelst fick jag sällskap ner till stan av Malin och när vi ändå var i stan bestämde vi oss för att passa på att mysa till det lite och luncha på Bold Street. En mysig liten italiensk taverna/café.



Även om det lockade att gosa in sig när vi kom tillbaka hem runt 16-snåret (då var det förresten mörkt i princip),bytade jag om och vände tillbaka in till stan för 2 gympass. Som vanligt var det riktigt skönt när jag väl kom iväg.

Kvällens middag var lättlagad, bakpotatis med tonfisk, precis lagom för att förtsätta på ett avslappnat fotspår. Nu har jag slagit mig till ro med lite tända ljus och en bukett rosa liljor jag köpte på tesco på vägen hem stående  fönstret.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Mmmm, låter mysigt. Ok, med hemleverans, men det är ju så att du och dina systrar här en tendens att tänka att det ordnar sig (med hjälp av snälla människor runtomkring). Snälla, vänd ut och in på din lillasyster, jag är nyf.

2009-11-14 @ 08:40:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0