En tyst vecka

Just för tillfället är det inte mycket nytt härborta i England. Regnet fortsätter att falla och även om julen fortfarande känns avlägsen vittnar almanackan om att så inte är fallet. Nästa vecka tentar jag i behavioristisk neurovetenskap (vet inte om det heter så på svenska men i alla fall). Sedan är det ju de 2 rapporterna som ska bli klara innan den 14:e.

Igår blev jag faktiskt rätt irriterad på att ha tagit mig in till föreläsningen...som varade fjuttiga 30 minuter. För 700kr per timme borde vi i alla fall få timmen. Som det är nu verkar det som att våra pengar går till allt annat än sådant som direkt gagnar oss studenter. Huvuddelen av kontakten med universitetet sker under tentor och det är ju inte riktigt rimligt. Ett mail har gått iväg till departementet och vi kommer anmärka på detta även i utvärderingarna. Många är kanske kortsiktigt glada för att de slipper undan men det finns ju ingen mening att ligga vid ett universitet och betala avgifter om jag själv inte har något i utbyte (förrutom de självklara examensperioderna men jag hoppas ni fattar vad jag menar).

Annars såg jag, Malin & Becky den nya Twilight filmen igår (15 olika visningar fanns det att välja mellan!). Den var helt okej även om de aldrig riktigt tilltalat mig, MEN det var en födelsedagspresent till Becky och vi hade trevligt.

Nu ska jag bege mig in till universitetet för 09.00, dagens professor håller åtminstone låda tiden ut :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0