Det första ljuset lyser, det första i en rad

Imorse när jag vaknade regnade det ute men efter att ha hämtat upp frukost och tänt ljus var det ändå en mysig 1:a advents frukost. Tog det lite lugnt med att starta dagen men nu har jag hunnit sätta upp julstjärnan i fönstret och har till och med slängt in sängkläderna i tvätten.




Det är fotbollsderby i stan idag (liverpool-everton, körde faktiskt förbi evertons stadio igår) så istället för att bänka mig vid skrivbordet har vi tänkt gå bort till the Brookie och äta lunch och titta på fotbollen. Jag bestämde mig därförför att vänta med att baka lussebullar till i eftermiddag. Sätter jag degen när vi kommer tillbaka hinner jag jobba medans den jäser och så kan vi ha advents fika ikväll istället.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har fått det jätte hemtrevligt och "juligt" i ditt rum. Kul med den lilla svenska flaggan, alltid retar det någon.

2009-11-30 @ 09:15:02
Postat av: Sabina

Mitt öga skådar doftljus!??? Har kylan förstört luktsinnet???

2009-12-05 @ 12:12:44
URL: http://sabina88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0