Dagen före...

De senaste dagarna har vintertemperaturen verkligen slagit till. Även om de regnat de senaste veckorna har termometern varit närmare 10grader än 0 men nu är det plötsligt tvärtom. Jugs var hemma en sväng över helgen och där hade det tydligen snöat ordentligt. Jag märkte av skiftningen imorse när jag vaknade vid 07.00, ofta brukar det vara lite småkyligt när jag sticker ut fötterna men att äta frukost med en tjocktröja på brukar räcka. (värmen kommer på 07.30, eftersom bara jag är uppe på morgnarna är det bättre så). Dock var det rätt kallt att ta av det varma täcket idag så efter frukost kröp jag ner under täcket igen istället för att sätta mig vid skrivbordet.

Fast nu har klockan hunnit en bit in på förmiddagen (inte för att någon annan här i huset är vaken :P), till slut flyttade jag över med jobbet och en kopp yorkshire tea till skrivbordet.

Ny vecka- snart nog är det december! Jag antar att det nu officiellt är dagen före julperioden börjar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0