Sega knop och vardagslyx!

Dagen hade kanske kunnat gå i lite fler knop än vad som skedde men jag har i alla fall hunnit med att göra klart uppsatsen, träna lite, vara social med Mamma och nu gosar jag med en kopp kaffe, tända ljus och svensk humor. Lång sittningen vid middagen var hur skön som helst, det är inte ofta vi blir sittandes men idag förblev vi ostörda och måste ha varit där i över en timme. Det var jätteroligt att stöta på Chi och Kate på vägen ut, det är den absolut största fördelen med hallarna att man helt naturligt springer ihop med en massa olika folk! Vi blev sittandes ute i Old Courts courtyard (ursäkta engelskan men jag kommer bara inte på det svenska ordet, borggård vore liksom att ta i lite väl mycket) och pratade tills blåsten kylde och samvetet gjorde sig påmint. Fick avsluta arbetsdagen lite snöpligt och tidigare än vad jag planerat, nackdelen med stillasittande och ofta monoton arbetsställning är att min rygg blir trött. Många dagar brukar det fungera att göra lite "paus"- yoga eller helt enkelt flytta över till sängen eller byta läge på föterna men idag tror jag att jag var för sen med att bryta.


Posten kom förresten fram idag och jag har numera min egna mobilladdare åter.  Otroligt att en sådan liten sak kan skapa oreda, tur för mig hade ju Malin en som hon lånade ut när mobilerna behövde lite omsorg. Det finns ju smidigare tidpunkt att glömma än när svensk helgdag avlöses av vanlig helg följd av engelsk flaggdag. Allt löste sig dock hur smidigt som helst!


Kom precis på att det skulle kännas riktigt vardagslyxigt att lägga på en ansiktsmask, den trötta ryggen fick väl in tankarna på en skön ansiktsbehandling och massage och delar av det kan jag ju ordna själv. Använder mig av Dermalogicas Multipower Vitamin Recovery (eller något snarlikt namn i varje fall) och den luktar gott!! Tycker jag, vet att en del kunder från när jag jobbade på gymmet inte var lika.  Lutar mig här över vårt lilla och opraktiska handfat som ligger utanför toan och donar med masken, tro mig bilden får handfatet att se större ut, i sanning passar det en skollinjal! Blir en stor bild, det verkar vara knas med de klickbara bilderna?!



Sedan ska krypa ner i sängen då jag har en känsla av att jag kommer somna när huvudet träffar kudden även om jag just nu inte känner mig särdeles sömnig. Lika bra att släcka ljusen och ta bort sminket för säkerhets skull!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0