I vår egna bubbla...

Både Becky och jag kände oss lite håglösa efter middagen och trots goda föresatser blev en kopp the snabbt till slöprat. Det är ändå härligt och behövs ibland, en typisk sak som vi ibland kan missa då rumsdörrarna känns mer som ytterdörrar än i ett "vanligt" hus. Vi ser verkligen fram emot huset till sommaren men har börjat få lite bävan av att flytta ifrån hallarna, det är ju invant nu och för min del det enda jag känner till i England. Jag bor på ett vis i England och på ett vis hemma i Sverige liksom. För eller senare förändras ju saker och mestadels till det bättre men det känns ändock lite blandat nu när flytten närmar sig med stormsteg. Rätten att fälla en tår eller två har vi redan reserverat oss och för den sakens skull håller vi det för säkert att vi kommer böla en stund och det inte bara för att det är ett långt sommaruppehåll.

Ha, tryckte precis in våran nya adress på Google map, det är superfräckt att få upp en verklig bild och kunna "gå runt" på gatorna helt virtuellt! Anledningen att jag halkade in där är dock desto dystrare. Egentligen borde jag kanske inte skriva följande men men. Det är alltså så att det tidigare i förmiddags var en skottlossning i Greenbank på Rossett Avenue  vilket ligger precis bredvid oss och ännu närmare huset. Den äldre kvinnan som skadades fick ett skottsår i benet men mår enligt nyhetsrapporteringen bra. Naturligtvis kan sådana händelser ske varsomhelst nu för tiden, och Liverpool har kanske ett än värre rykte än vad det förtjänar. Dock går det inte att förneka att brottsnivån är hanterbar relativ till en storstad i England.

Vår skvallerstund förde med sig att kvällen blev något förskjuten så jag slutade jobba ca en halvtimme senare än vad jag egentligen bestämt som sluttid. På så vis är det härligt att vara student, ibland kan jag själv besluta när jag vill göra mina 9-10 timmar. Ibland kan det vara skönt att strunta i det hela några timmar mitt på dagen och istället jobba på kvällen vilket ju är svårare i de flesta jobb. Just nu funderar jag på om jag ska sätta på en kopp kaffe att mysa med men jag är inte riktigt säker på att jag egentligen är sugen. Ska kanske göra lite the istället....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0