Solen skiner och vi slet oss en stund!

Efter frukost och morgonpromenad blev det en tur in till stan. Hade det inte varit for den envisa blasten hade det varit sommarvarmt (naja, engelsk sommarvarme i alla fall)

Lite skillnad pa val av kladsel, en del i tjocka jackor medan andra - som Malin och jag- bejakade varkanslorna! Jag gjorde ett litet stopp inne pa Superdrug och inhandlade lite lyx;


Just nu sitter jag och laser pa om Pre-& perinatal psykologi. Ett omrade vilket i mitt tycke ar val fullt av humbug. Primar trauma fran fodseln som forfoljer oss genom livet och som aterupplevs i varje trauma/stress situation- var fick de det ifran?! Eller att personligheten i storre utstrackning skulle formas av nar i syskonskaran vi ar fodda, en effekt som bara kunnat uppmatas da man befinner sig i sin barndoms kontext. I alla fall, inte mitt favoritamne.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vännen du ska nog ta och fundera en gång till. Räcker ju med att du tänker på hur min plats i

syskonskaran har danat min personlighet! Mjuk, följsam, timid, tystlåten etc........

2009-05-07 @ 21:44:43
URL: http://[email protected]
Postat av: Susanne

Ha ha rolig mamma du har!

2009-05-07 @ 22:15:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0