Nytta med nöje!

Ibland får man allt blanda nytta med nöje. Gick in på BBC iPlayer för att hitta något program att slå mig till ro framför. Då skådar mitt norra öga en dokumentär om vetenskapen bakom sömn, vilket är ett av ämnena jag tentar på nästa torsdag. Alltså kan jag kombinera lite tv tittande med tenta-plugg, om inte annat kan jag ju vara medveten om vad jag känner igen. Mina kunskaper från förra terminens moduler säger mig att ju fler inlärningssätt (dvs. ju fler sinnen och upprepningar= desto bättre chans att hippocampus lyckas konsolidera minnet.

Utmärkt! Ska bara kolla vilka som ska ruskas till liv imorgon bitti för frukost. Förmodligen inte någon av dem för ingen av oss tentar men jag blir kanske överraskad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0