No news = what news?

Förmiddag har det gott och väl hunnit bli här. Jag har mest ägnat mig åt att kolla igenom vetenskapliga journaler, det är roligt att hålla sig uppdaterad med nya rön och hinna med mer än att bara hålla huvudet ovanför vattenytan. Sedan är det verkligen en bonus att jag kan sålla mellan artiklarna och på så vis mest läsa det jag är intresserad av.

Annars finns det inga speciella planer inför dagen. Håller dock fortfarande tummarna för att Mrs Bass ska ringa upp, kaske antar hon att det ännu är alldeles för tidigt för en ledig student. Vi får se men något säger mig att jag får lyfta luren senare idag och kolla läget. Annars måste jag börja ordna med annan förvaring och hur jag i sådana fall får dit grejerna. Hade ju smidigt och lätt kunnat hyra en bil över dagen men det här med bil i England är minst sagt krångligt!! För att hyra en bil vill de helst att man ska vara 25 år, man kan få hyra om man är 23 men då får man betala en extra avgift på ca 250-300kr. Och det går ju inte att låna någons bil heller eftersom det är olagligt att framföra ett fordon som man inte är försäkrad på. Typiskt!! Fingers crossed har Mrs Bass bara glömt ringa tillbaka och vi kan lägga in grejerna där, det blir fin fin motion att promenera fram och tillbaka mellan huset och hallarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0