Mineralvatten i england blir som lask

Har nastan varit tillbaka en vecka har i Liverpool, kanske inte den mest blogg-vanliga veckan men icke desto mindre min vardag. Det heter visserligen vardag eftersom det ar sa de flesta dagarna ar mest och det kan ju omojligen vara overrost spannande. I alla fall var jag och Malin pa ASDA under formiddagen och jag kopte da en flaska mineralvatten. Ar sa sugen pa nagot att dricka som inte ar ljummet kranvatten eller kaffe och smaksatt brusvatten ar ju gott. Men det verkar mindre latt att hitta smaksattning som inte smakar lask= alldeles for sott. Kopte en av ASDAs smaksatt med citron och lime och den smakar precis som den lemonade & lime som jag kopte borta i baren for en stund sedan. Innan vi aker hem for sommaren tankte vi inspektera en affar pa Allerton Rd som tydligen ska vara en frukt och gronsaksaffar och vi tankte kolla in utbudet pa Sainsbury's, kanske har de lite mer mat av typen bonor och groddar. Det verkar annars inte vara varor med nagon storre efterfragan i just det har bostadsomradet. Vi far se!

Hursomhelst sa gav jag upp dagens anstrangingar runt 18-snaret och intog lite sallad borta i matsalen, sedan har jag faktiskt tittat pa nyinspelade avsnitt av Robin Hood pa BBC som ar lagom for slo-tittande, vilket ar precis vad jag tankte agna mig at en stund framover!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0