Listan ja

Tro det eller ej men till slut lyckades jag koncentrera mig på min uppgift och fick tillfredställande mycket gjort. Så trots lite dåliga nyheter hemifrån sverige känner jag att det överlag varit en klart godkänd dag. Just nu ligger jag och läser i en av böckerna jag lånade på Allertons allmänna bibliotek tidigare idag. VARFÖR har jag hushållit med Arn-böckerna och de som S skickade istället för att pallra mig bort dit. Lånekortet beställde jag ju och det finns faktiskt 4 mindre bibliotek i närheten samt ett stort centralbibliotek inne i stan. Man kan ju undra. Vi har dock planer på att äntligen kunna spankulera planlöst i de äldre delarna av Liverpool när tentorna väl är över och vi varit på våra små "trips". Även om drömmarna går till Lake District, Skottland, engelska landsbyggden, Bristol, London mm mm, får de stå kvar på listan och istället tas hänsyn till tid, budget och väder vilket innebär att utflykter blir lite mer närliggande. Med lite tur kan kanske en tur över till Wirral hinnas med men vi får se. Den där turen till Alton Towers får bli en annan gång, det var nämligen fler som tyckte att priset var för bra för att passa och platserna tog slut FORT!

Jag glömde ju skriva tidigare att Becky är tillbaka och hon känner sig mindre stressad och det är jag naturligtvis glad för å hennes vägnar. Känslan av att stressas av tidsfaktorer man inte kan påverka känner jag väl igen och kan inte mer än konstatera att det är förödande, skönt när allt som behövs är lite miljöombyte- också Mamma, såklart!


Nu ska jag återgå till min pocketbok, ville bara passa på att önska en god natt!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Du, jag finns alltid hos dig även om jag kanske inte är kroppsligt närvarande. Dessutom tycks du ju oftast protestera när jag försöker klappa dig lite så där försiktigt på kvällarna. Nåja, det gick ju ganska bra via Skype också:)

2009-05-21 @ 07:32:29
URL: http://sabina88.blogg.se/
Postat av: Mamma

Lite dåliga nyheter? Jaha, jag tycker att det var stora dåliga nyheter. Men så kan det ju tolkas om man är en positiv själ.

2009-05-21 @ 07:43:50
URL: http://sabina88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0