God morgon lördag!

God morgon lördag! Precis som engelskmännen gör själva, och svenskor också antar jag, får jag väl börja med att nämna att vädret är som vanligt. Solen tittar fram, blåsten kyler och regnmolnen hotar att förmörka himlen. Inte mycket att göra åt den saken och planen för idag är som sagt tentaplugg och åter tentaplugg. Det blev förresten aldrig någon film igår kväll vi blev sittandes och pratade, när klockan hunnit närma sig midnatt insåg vi att det inte var någon ide eftersom vi alla ville komma upp nu på morgonen för att jobba. Att sedan nattsömnen stördes av att Ella kom hem förfriskad och smällde i dörrarna ett bra tag är ju en annan femma. Becky hade också vaknat av spektaklet och var väl irriterad hon också, jag somnade snabbt om så fort oljudet gav med sig men hon hade legat vaken.

Vi har dragit upp lite planer för att avsluta första året på ett trevligt och roligt vis och inte bara stupa hemåt efter tentorna.
Avslutningen inleds med en tur till Manchester (som jag inte varit i förutom genomåkning till och från flygplatsen. Alla intygar dock att Manchester utan tvekan slår Liverpool) sedan vidare till Southport där Becky bor. Där hade vi tänkt stanna tills vi tröttnade men vid frukosten idag såg vi reklam för ännu en tur till Alton Tower, vi hoppade den som var förra helgen. Alton Towers är tydligen en av Storbritannien största nöjesparker & karuseller tycker ju jag är jätteroliga! Turen skulle tydligen bara kosta £5 vilket är ett FYND då inträdde för vuxen i vanliga fall kostar runt £30! Den här turen är planerad till tisdagen efter att terminen slutar så vi åker förmodligen tillbaka från southport tidigare än planerat. Fredagen samma vecka infaller sommar-balen som förhoppningsvis blir en utmärkt avslutning på första universitetsåret. Veckan efter det är öppen för lata dagar, samkväm och packning, håll tummarna för att vi kan börja flytta in saker i huset!

Även om det naturligtvis hade varit roligt med semester ska jag nog få en dos tillräckligt för att kunna jobba i lugn och ro under sommaren!

Nu är det dags att ta tag i de där läsandet jag nämnde i början. Vad har ni för planer under helgen?

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tja, jobb hela lördagen, internationella fairtraid-dagen med trummor som ska ljuda över världen och hela dagen. Huvudet fungerade inte alls till slut, de första tvåhundra människorna kommer jag väl någorlunda ihåg vad jag pratade om, men resterande trehundra är som i dimma. Men kul var det. Idag söndag kommer våra underbara husköpare och fikar och kollar huset en gång till, Sabina jobbar, Baggis går omkring och sörjer, lyssnar inte alls på mig när jag säger att JoJo hämtas hem ikväll. Resten berättar jag när du har vaknat och vi kan skypa. Pussisar!

2009-05-10 @ 08:54:58
URL: http://sabina88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0