Fun wednesday

Ursäkta den förlängda frånvaron från bloggen, jag vet bara inte vad det blev av dagen. Nu kan jag inte gärna förklara mig med att det är mycket jobb som ska göras för jag är ju klar. Har inte ens hört från den rara (och kanske lite glömska) Mrs Bass, vår kommande hyresvärd så jag antar att jag skulle kunna ägna tid åt att kolla alternativ sommarförvaring. Som ni förstår så är det inte alls det jag har ägnat mig åt. Med rätta skulle man kunna undra vad jag gjort med den här tråkigt regniga dagen.

Jag gick upp vilket alltid är ett steg i rätt riktning! Däremot förlängde jag semester-känslan genom att äta lite flingor fortfarande iklädd pyjamas istället för att klä på mig och gå bort till matsalen. Busigt värre var det, i alla fall för mig som bara missat frukosten där en gång hela året, och så klart när jag varit på resande fot men aldrig när jag befinner mig på hallarna. Duschade och fixade till mig, tittade på catch-up tv och pratade i telefon. Lunchen intog vi på caféet Oomoo (tidigare White Room)vilket visade sig vara hur mysigt som helst och hyfsat billigt. Det har annars stått på listan sedan flytten hit i september men vadå?!

Innan middagen slappade jag lite efter en verkligt ansträngade dag (här kanske ni tror att jag är sarkastisk men faktiskt blir jag helt utmattad av att göra alls ingenting alls. Som person trivs jag med fulltecknad almanacka och dras egentligen inte alls till många lata dagar även om det så klart kan vara behövligt att ha frisatt tid ibland). Åt en mycket oinspirerande middag bestående av lite väl kokt blomkål och bolognaise pasta bake. Sedan dess vet jag inte riktigt vad jag sysslat med men tror att vi ska gå bort och titta på Champions League finalen om en stund.

I vanliga fall brukar vi ha Fun Wednesdays vilket är lite som roliga timmen på fredagar i grundskolan men idag blev livet på hallarna inte roligare. Så kan det bli ibland...Vi önskar alla att tiden i Southport hade varit längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0