En helt VANLIG dag

När Norge ställer till med festligheter är mitt ända bidrag en något uppställd säng...fylld med prydliga högar av anatomi atlas, fysiologi böcker, föreläsningspärmar och anteckningsblock.

Imorse snabbade jag mig inte upp, frukosten blir ju inte serverad förrän 10.30, utan låg i sängen till lite efter 08.00, duschade och gjorde mig iordning i lugnt tempo. Ändå både plugga lite och se på The Andrew Marr Show innan frukost dags. Andrew Marr är ett morgon program som leds av en före detta politisk journalist och behandlar aktuella debatter och nyheter. För tillfället är ALLT fokus på MPs (members of parliament = riksdagsledamöter) minst sagt klandervärda sätt att kräva ersättning. Deras traktamente är minst sagt horribla och det är lite upprorsstämning i resten av England har jag förstått. Som sagt lever vi lite isolerat och märker inte av det som inte rör universitet, dock har jag blivit mycket bättre på att följa med. Vad hette de där testen som kom ut varje fredag OÄ-12 eller något liknande?? Kanske skulle börja med något sådant :P

Hursomhelst dagens mest spännande avbrott har varit "promenaden" bort till lilla Tesco där Vinny köpte lunch (jag följde med för frisk luft), skype med mamma. I övrigt har jag varierat mig genom att sitta på sängen istället för vid skrivbordet under eftermiddagen, det verkar ju verkligen inte mycket att stoja om men min rygg är inte alls lika trött som den brukar vara trots att jag försöker tänka på att sitta ergonomiskt. Det är lättare sagt än gjort när man behöver ha flera böcker och pärmar uppslagna samtidigt (och läser omväxlande ur alla), komma åt datorn och skriva i anteckningsblocket. Någonstants behöver även vattenflaskan få plats och nås. Resultaten blir en katastrofal arbetsställning. När nu MP kan få kräva fickpengar för det mesta, tycker jag nog att massage till studenter ska tas upp på agendan!

I alla fall ska jag kalla det kväll om en stund och leta upp något kul program. I vanliga fall hade jag kunnat se ett nytt avsnitt av Robin Hood men se det utgick igår på grund av Schlager-festival. Dess effekter ger sig till känna som ringar på vattnet tycker jag...England gjorde dock bra ifrån sig, 5:e plats tydligen och Sverige........21:e!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0