Dagens i-landsproblem

Jag tror helt ärligt att det finns ett getingbo precis utanför mitt fönster. När vi flyttade in här i September kryllade det av gettingar inne i dusch/köksutrymmet som jag fick anfalla i värsta krigarstil med diverse tillhyggen såsom korsordstidning, nalle-puh pärm och pocketbok. De flesta gick ett grymt öde tillmötes eftersom de helt enkelt inte insåg sitt bästa och flög tillbaka ut genom fönstret de kom in genom. Nu är de äckliga krypen här igen! Tidigt på året tycker jag och välgöda är de minsann! Den som precis letade sig in i rummet och surrade motade jag förvisso tillbaka ut men de är mest för att jag inte vågar banka mot de enkelglasade fönstrena. Jag vet att de är naturens varelser och tjänar ett syfte i ekosystemet men det kan de göra utanför mitt fönster för jag har ändå inget de har användning för inne hos mig. Håller de sig på sin sida av spelplanen så håller jag mig på min...tror allt att jag kanske ska sätta upp en varningsskylt. Om det ändå hade fungerat! Visst ser de ut som hämtade ur en thriller?!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hmm? Istället för psykologi borde du kanske läsa någonting med blommor och bin? Då kunde du ha lite använding för dem.

2009-05-10 @ 19:30:33
URL: http://sabina88.blogg.se/
Postat av: Petra

Jag har en bok om Animal Learning and Cognition i bokhyllan, tror du att det finns något användbart i den som kan hjälpa mig jaga bort alla getingar?! För i så fall kan jag till och med tänka mig att öppna den boken utan ett djupt andetag & en suck först :p

2009-05-10 @ 22:38:18
URL: http://petragron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0