Shopaholics

Det blev en spontanbio med Chi och ngra av hennes kompisar. Bio bestamdes 20.35 och bara 20minuter senare hade jag hunnit in till bion. Vi kanner det som att vi bor utan men i verkligheten innebar det precis utanfor stadskarnan och kan valja pa ett antal bussar for att snabbt komma in till huvudgatan. Hursomhelst underholls vi mattligt av confessions of a shopaholic, lattsam girlie-film med en del pojkvanner (?) som vi tror blivit overtalade att kopa en biljett- mojligen i blindo.

Med tanke pa filmens tema var det lika bra att utgangen far bli en annan gang, det blinkar namligen orovackande tomt pa mangas bankkonto for tillfallet. Det rader en annan mentalitet till kort "overdrafts" har i England. Overdrafts behandlas som tillgangliga pengar vilket jag tycker ar smatt obegripligt. Naturligtvis inte av alla men det verkar definitivt vara en mer allman trend an vad jag uppfattat i sverige. Kanske har de ett annat banksystem for overdrafts, maste erkanna att jag inte lyssnade sa noga eftersom jag inte precis raknar med att anvanda det (fast tror nog att jag har 2% i ranta hmm...).

Nu ska jag fixa lite fizzy lime cordial (med mineralvatten istallet for lemonad for det har jag ingen) och hoppas det ar ngt bra pa tvfor imorgon ska jag verkligen forsoka sova langre an 09.00. Det ar frukost med b-block som galler och deras klocka gar langsammare an min vilket betyder att jag formodligen kommer behova vanta langre an 10.30 pa att fa frukost (las lunch). Det lar snarare bli efter 11.00...inte for att Jim brukar vara uppe da. eller becky & ella. det hander att vinny tar sig upp. Fast det forstas"stackars" Jim fick ta sig upp till frukosten idag- klockan 09.00, en LORDAG eftersom han skulle spela hockey (hockey=landhockey, ice-hockey=hockey).Jag klagade inte precis!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Sojayoggi och nötter på rummet, ska fråga JoJo om hon hinner fixa mussli att ta med

2009-03-11 @ 06:58:35
URL: http://sabina88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0