Italiens sköna land!

Okej, jag erkänner jag fastnade fortsatt vid min laptop. Gick ju jättebra den där planen att inte låta dagen rinna förbi! I alla fall, jag hittade några härliga blogger som på nyo väckte min upptäckts lust. Å vad jag skulle vilja ha möjlighet att från mitt ankare/ min bas driva runt och bo och leva i olika länder.  


Bland annat är min längtan till Italien lika stark som alltid. En dag ska jag bo där, om så bara för en sommar. Stackars land egentligen, vilka förväntningar som nu vilar på dess (stövel)skaft.  Ska kanske sikta på ett jobb där jag kan "pendla". Haha, som tankarna rusar ibland! Jag hade ju kunnat vara riktigt drömsk och inbilla mig att jag kommer ha tid & råd att ha en sommarsemester i Italien. Jag & E skulle ju egentligen ha mötts i Rom över påsk men nu får hon komma hit istället. Vågar inte riktigt än med csn-"lön".


Nu är det här och nu jag lever och bor, ska jag bättra mig på något så är det att inte drömma mig framåt riktigt lika mycket. Framförsikt och röd tråd i all ära men det duger inte att leva i morgondagen allt för ofta.





Update: sa om ngn vill ge ett bidrag till detta adla andamal, stort som smatt, kan jag med gladje tillhandage mina bankuppgifter!

Kommentarer
Postat av: Behm

Å vad kul att du hittade min blogg så jag kunde hitta din! :)

Ja jag håller på å söker dit...blir intervju den 18 mars, huvva ^^ får se hur det går :) Vad kul att du gillar staden för min värdfamilj säger bara dåliga saker om staden så blir ju inte så motiverad direkt även fast jag vet att jag ALDRIG skulle neka en plats där!

Hur går det med ditt plugg?

2009-03-01 @ 13:41:15
URL: http://copperglow.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur länge har vi inte pratat om semester i Italien? När ekonomin är lite mer tilltalande får vi äntligen ta den där efterlängtade semestern :) Fick ditt mail förresten (e-mailen har krånglat mycket) - så jag ska springa ner och leta efter kvittot. Puss

2009-03-02 @ 13:41:05
Postat av: Frida

Hoppsan - glömde visst signera förra inlägget :P kram

2009-03-02 @ 17:04:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0